Monday, May 2, 2011

Manusia hanya merancang dan Allah yang menentukan

Aku hanya merancang tapi Allah yang menentukan jika berlaku di sebaliknya . Aku nak kau jadi teman rapat / best friend aku . We both dah tak sehaluan . Masing masing busy with our own life . Dah takde masa macam dulu . Aku pun jauh kann ? Aku hanya merancang untuk jadikan kau best friend aku . Kita putus dengan cara baik . Still contact dan tak gaduh . Kawan je macam biasa . Takde nak gaduh gaduh . Macam budak budak .

Tapi jika berlaku di sebaliknyaa tu semua Allah yang menentukan . Susah untuk melafazkannya tapi sampai bila kita nak macam ni kann ? You punn like don't even care kann . So yeahh I think everything is over ! We should off this relationship . Dah tak ada apa apa kaitan antara you dengan I selain kawan atau pun teman rapat . I tak nak gaduh but if you choose untuk tak nak bertegur , lost contact or whatever . Go ahead ! You ada hak ! MUNGKIN !

Takpe lah . Kita hanya merancang untuk jadi yang terbaik , buat yang terbaik dan dapat yang terbaik . Jika apa yang kita rancang berlaku disebaliknya tu semua keinginan dan ketentuan daripada Allah . Allah tahu mana yang terbaik untuk hambaNYA so if benda yang disebaliknya tu terjadi MUNGKIN kita dapat lebih baik daripada yang terbaik yang sudah di tentukan oleh Allah . Who knows kann ? Take care then :)

No comments:

Post a Comment