Thursday, April 21, 2011

Perlawanan final di antara SMKPP9(2) dan SMKPP8(1)

Perlawanan bola final di antara 9(2) dan 8(1) pada 22 April 2011 bertempat dia padang Sekolah 8(1) . Perlawanan yang ditonton oleh ramai bekas pelajar sekolah 9(2) , pelajar form 4 & 5 9(2) , setengah pelajar sekolah 9(1) dan seluruh pelajar sekolah 8(1) . Perlawanan yang sengit . Sama power sama mental hahaha . Mental aku tengok perlawanan final ni . Pada mulanya sekolah 8(1) gol dan dapat sorakkan daripada penyokong mereka . Lepas beberapa minit kemudian gol daripada pihak kami 9(2) dan juga dapat sorakkan daripada penyokong kami .

Penyokong daripada sekolah 8(1) lawan sorakkan dengan penyokong sekolah kami 9(2) . Macam macam ayat yang keluar daripada mulut semua penyokong . Ada yang relax . Ada yang mental . Ada yang tak ambil peduli sangat . Aku ? Tengah tengah ! Tak boleh nak tunjuk yang aku sokong sangat sekolah aku sebab aku ada kawan yang bersekolah di 8(1) . Tapi relax lah . Mestilah masing masing nak sekolah mereka menangkann ?

Time's up ! Seri 1 sama . Penalti yang membuatkan jantung semua penonton berdegup kuat . Dan finally sekolah 8(1) merangkul tempat yang pertama dan sekolah kami mendapat tempat yang kedua . Kami tewas 3-5 dengan sekolah 8(1) ketika penalti . Kami balik sekolah dengan kehampaan dan kekecewaan . Tapi takpe lah . Number 2 punn takpe . Okay what ! Semua penonton bagaikan sudah tidak mempunyai suara kerana menjerit-jerit untuk menyorak dan memberi semangat kepada pemain sekolah masing masing . Congratulation SMKPP9(2) !

Dalam pada hari yang sama , hari ini adalah hari ulang tahun kelahiran Nur Shazwin yang ke-16 ! Selamat Hari Lahir Awyn ! Cikgu tahu tahu je hari ni birthday kau . Sebab tu lah cikgu bawa kau dan secara tidak langsung kami pelajar tingkatan 4 & 5 pergi ke sekolah 8(1) untuk menonton perlawanan bola final secara percuma . Perlawanan di antara Manchaster United [9(2)] dan Liverpool [8(1)] hahaha . Terharu kann Awyn dapat tengok bola live , percuma lagi :D

2 comments:

  1. klu ye pon jgn lah higlightk'n liverpool kalah ngan Manchester.. :(

    ReplyDelete
  2. hahaha don't worry . Adik punn liverpool

    ReplyDelete