Sunday, May 9, 2010

8 & 9 May 2010

Pada hari sabtu 8 May 2010. Lawatan ke Aswara untuk pelajar SMK TAMAN TASIK dan aku salah seorangnya. Hari tu memang gembira sangat. Tapi ada sedihnya sebab that day aku gaduh dengan Family and Iskandar. Aku pergi sekolah jalan kaki sebab aku rasa aku taknak menyusahkan family aku. Sampai dekat sekolah then jumpa Adik and Aien. Hmm time bas dah sampai and aku call Iskandar ; "Bie i nak gerak dah" then Iskandar cakap "Geraklah kau." And dia terus letak call. Sumpah sedih. Aku takde mood. Sebab aku ingat bila aku call dia. Dia macam happy tapi tak. Crying alone and nobody know. Cover sikitttttttt :'( Hmm sampai dataran merdeka cikgu ajak jalan kaki ramai ramai pergi makan. Kita orang snap snap. Story problems and so on. Then naik bas balik. Pergi Aswara. Sampai sana cikgu suruh solat Maghrib. Kita orang gelak je manjang dalam surau. Entah apa yang lawak pun aku tak tahu. Hm then ada sorang budak tegur aku. Then she asked me "Megat mana?" and i said "I don't know" she said "Dah break eh?" and i said "No comment". Pahal dia busy body do? Pergi mampus lah aku dah break ke belum. None of your business okayyyy! Then kita orang buka tudung and restkan otak jap. Pastu cikgu nak gerak dah. And kita orang pakai tudung balik. Yang si Sera boleh bantai suruh betulkan tudung dia. Ya ALLAH lamanyaaa. Sabar je lah akuuuuuu! Dah sampai sana cikgu bagi ticket and kita orang masuk dalam. Best lah. Lawak sangat. Tapi entah kenapa aku tak gelak even dalam dewan tu semua orang gelak. Then kak Miya tanya ; "Tak lawak ke dik?" And aku cakap "Hmm adik takde mood" Then dia cakap "chill lah adik" buang semua benda tu dulu. Balik dalam pukul 11 malam. Dalam bas menyanyi kuat kuat. Then boleh bantai cikgu Hafiz terjatuh. Haa memang kena gelak lah kan der. Haha tapi dosa do. Dah sampai sekolah. Gemok ambil aku sebab dia tak bagi aku jalan kaki sorang sorang. Then dia ajak tidur rumah dia. Aku pun mcm hmm okay lah. Lagi pun mana ada orang kesahkan aku tak balik rumah. So aku tidur rumah gemok. Esok tu bangun. Parents gemok ajak pergi kubur. Tapi gemok taknak. Tiba tiba rancangan gemok ajak swimming. Aku call ucu then ucu cakap okay. So kita orang gerak 4 orang. Aku, Adik, Gemok and Aien. So mandi mandi. Release tension semua. Lumba berenang. Lompat lompat. Then dah habis and kita orang balik rumah. Hmm biasalah Family aku. Mesti sindir. Tapi biarlah kan. Hmm takpe takpe aku okay. Korang tengok lah picture kita orang dekat Aswara ni :')









No comments:

Post a Comment