Tuesday, May 17, 2011

Selasa bersamaan 17.5.11

Umi, adik (aku) dan pp (adik aku). Pergi ke Alamanda untuk makan KCF *semata-mata :P Pada ketika itu aku membawa telefon bimbit tetapi telefon bimbit itu aku tidak menghidupkannya. Sudah hampir 3 jam aku mematikannya dan akhirnya aku menghidupkannya. Setelah telefon bimbit itu dihidupkan aku meletakkan di dalam kocek seluar. Vibration terlalu banyak dan aku melihat pada telefon bimbitku. Terdapat 8 msg. Tiba tiba aku berasa sedih. Siapakah gerangan manusia yang menghantarkan pesanan ringkas ini? Sedangkan aku tidak mempunyai teman lelaki. Dan aku melihat satu persatu. Haih manusia manusia. Malas aku hendak melayannya.

Satu perjalanan pulang dari Alamanda selepas membeli KFC yang dibungkus untuk dibawa pulang ke rumah untuk dimakan bersama. Dalam perjalanan tersebut, aku singgah dikedai buku untuk membeli buku rujukan serta pen warna. *Muahaha aku ni jenis yang suka kumpul pen warna stabilo. Asal colour yang takde je mesti beli. Berapa banyak entah koleksi pen warna yang aku dah buat :D Aku keluar dari kereta dan menuju ke Kedai Buku tersebut.

10 minit kemudian ... Aku masuk semula ke dalam kereta. Lambatnya pp ni. Beli buku ke apa? -.- Lalu aku berkata kepada umi

Adik : Umi nah lah phone ni. Umi simpan lah. Malas lah adik pakai phone. (Terus jari aku menekan button OFF dan telefon itu telah dimatikan)
Umi : Kenapa tiba tiba adik tak nak pakai phone?
Adik : Malas lah mi, buang masa je. Takde faedah. Boyfriend pun takde. Myrul busy manjang. Iskandar dah tak nak kawan dengan adik. Syera busy dengan kawan dia. So baik tak payah pakai. Kawan kawan lain jumpa dekat sekolah je. Kalau dorang nak call just refer to our house phone sudah...
Umi : Okay umi simpankan. Cuba adik fikir perbezaan adik di Putrajaya dan di Ampang.
Adik : Alahai banyak perbezaannya dari segi belajar. Kalau dulu dekat Ampang. Study malam sikit je mesti ada orang panggil. Banyak betul hantunya.
Umi : Haa tahu pun. Berubahlah. Adik boleh berjaya kalau adik ubah sikap. Sekarang bukan masanya untuk enjoy. Nanti dah habis belajar enjoy lah. Tengok macam abang co tu. Dah nak fly rusia dah. Jadikan dia sebagai contoh.
Adik : Baik boss. I will do the best. InsyaALLAH

P/s : Haaa Qiela, takkan tak sedar sedar lagi kottt? -.-

No comments:

Post a Comment