Sunday, April 17, 2011

Pray for me (:


Setelah seminggu mendapat MC daripada doktor untuk bercuti supaya dapat banyakkan rehat , semoga kaki cepat sembuh dan berakhir lah cuti tersebut pada hari ini ! Esok aku akan mulakan hari persekolahan aku seperti biasa tapi dengan kelainannya ialah aku ke sekolah dengan keadaan kaki yang masih sakit dan alhamdulillah ada bantuan tongkat untuk memberi kerjasama untuk keseimbangan badanku supaya tidak jatuh dan tidak mendapat gelakkan daripada kawan kawan .

Aku malu . Malu nak kesekolah dengan menggunakan tongkat . Tapi apa kann daya ? Aku terpaksa menggunakan tongkat sehingga kaki aku betul betul pulih seperti biasa . Ketua Pengawas sekolahku mengatakan aku akan kelihatan lebih comel apabila ke sekolah dengan menggunakan tongkat . Semalam dia msg aku dan memberikan semangat untuk aku ke sekolah seperti biasa . Aku makin fobia . Makin fobia untuk bersukan atau melakukan aksi yang lasak yang boleh mencederakann anggota badanku . Perit yang dialami sehingga sekarang membuatkan aku rasa fobia untuk bersukan kerana seumur hidupku , aku tak pernah cedera teruk ketika bersukan . Tapi nak buat macam mana . Bukanku pinta semua ini berlaku , ada hikmah disebalik kejadian !

Aku nak kesekolah untuk meneruskan kerja aku sebagai seorang pelajar iaitu menuntut ilmu . Aku nak merangkul 7A 2B dalam peperiksaan pertengahan tahun aku berbanding peperiksaan lepas aku hanya mendapat 2A . Ehh kenapa 7A 2B ? Kenapa masih ada B ? Hmmm sedihhh sangat . Aku masih lagi lemah dalam subjek science dan sejarah . Science aku tidak tahu kenapa aku masih lemah sedangkan Cikgu Charles berusaha bersungguh sungguh mengajar kami sehingga faham . Hmm mungkin sebab aku tak faham konsep . Aku juga turut lemah dalam subjek Sejarah kerana aku tidak gemar membaca buku sekolah . Kalau diberi novel aku akan melompat kegembiraan hihihi :D Dah dah ! Lupakan apa yang aku katakan itu . Itu semua bad attitude yang ada pada diriku . Doakan moga aku cepat sembuh dan dapat meneruskan sesi persekolahan seperti biasa . InsyaAllah :)

p/s : Terima kasih yang tak terhingga buat Epie , Apip , Kuku , Mauk dan juga On kerana melawat aku walaupun korang daripada Ampang :)

3 comments:

  1. Dont give up (': Ada hikmah dengan apa yang berlaku,aku doakan kau cepat sembuh dan boleh main netball again. Amin.

    ikhlas dari : eyra salim

    ReplyDelete
  2. betul cakap eyraa sally "dont give up".. tapi kelakarlah sampai kene pakai tongkat. Tape, semue tuh ujian dari allah je.. redha okay =)

    ReplyDelete
  3. Thank you so much guys , iloveyou :') Doakan yang terbaik untuk aku kay ?

    ReplyDelete