Friday, April 29, 2011

Kem Jati Diri di Nur Lembah Pangsun , Hulu Langat

26-28 April 2011 !

Pertama sekali saya ingan mengucapkan jutaan terima kasih kepada Ustaz saya iaitu Habibullah bin Ali yang telah membenarkan saya mengikuti kem ini . Terima kasih yang tidak terhingga . We have a lot of fun sambil belajar dan menambah banyak ilmu pengetahuan . Selama 3 hari 2 malam di sana macam macam yang boleh diambil untuk bawa balik dan diamalkan ilmunyaa .

Ada satu malam tu , slot nangis nangis . Hmm biasalah cerita pasal ibu bapa kita semua . Sedih sangat :( lepas slot tu habis , kita orang pergi cafe untuk minum malam . Time tu aku dengan Sarah lepak dengan Ustaz . Okay ustaz tanya kita orang sebab apa ustaz bawa kita orang datang sini then ustaz cakap sebab ustaz suka . Ustaz akan buat benda yang dia suka . Okay pastu Ustaz cakap dekat aku . Ustaz ada big hope dekat Que . Aku terus menangis . Then he talked about my past then I said ustaz dah lah . Past is past :( Aku sedih bila ustaz cakap dia ada BIG HOPE DEKAT AKU ! Daripada dulu lagi ustaz sabar mengunggu perubahan pada diri aku sampai ustaz tak jemu dengan aku , bawa aku pergi kem semua . Tapi INSYAALLAH aku akan berubah untuk jadi yang lebih baik dari sekarang .

Semua sekolah menengah di Putrajaya terlibat dalam kem ini . Kem ini melibatkan semua perempuan , yang dipilih oleh guru mereka untuk menyertai kem ini . Satu sekolah dalam lingkungan 8 orang yang terpilih tapi sekolah aku 7 orang je . Wakil daripada sekolah aku yang pergi kem tu semua classmate aku . It means aku kenal semua wakil sekolah aku . Aku dilantik oleh rakan rakan yang bersekolah di Putrajaya untuk menjadi Penghuluwati . Aku happy dekat sana bukan sebab aku jadi penghuluwati . Tidak ! Tidak sesama sekali .

Jadi penghuluwati ni berat tugasnya seperti kena pergi setiap dorm untuk tutup lampu apabila jam sudah menunjukkan tepat pada pukul 12 , kena suruh dan paksa semua tidur apabila bilik sudah mula gelap , kena bangun awal dan kejutkan orang , kena berdiri dihadapan untuk membuat warm up setiap kali riadah , kena pastikan semua orang balik dorm dan aku akan menjadi orang yang terakhir masuk dorm dan banyak lagi . Semua tu amanah dan aku harus melaksanakannyaa . Ada ustazah daripada sekolah 9(1) berkata "Bagus ! Awak ada bakat jadi pemimpin . Teruskan" Aku bangga ? Tak ! Sebab tugasnya berat dan bukan senang nak jaga hampir 70 jenis orang , perangai yang berbeza .

Tapi alhamdulillah . Semuanyaa berlancar dengan baik . Aku sebagai penghuluwati kena berucap dekat depan khalayak ramai termasuk Timbalan Pengarah Pendidikan untuk memberi sedikit ucapan dan tanda terima kasih bagi yang menjayakan kem tersebut . Aku nak berubah and I need you Ustaz , family and friends :) I will be better than yesterday . InsyaALLAH . Let see our pictures friends . Even ada banyak lagi dekat ustazah and dekat camera Ayu tapi ambil lah dulu yang ni . Nanti dah ada yang dekat camera Ayu aku masukkan kay :)


With Sarah Shinee :)



we are perfect five . Yeahh !

Nampak gemok sebab semua stok pakai baju XL . Nasiblah !

Dyla and Sarah

Dah balik kem punn still rajin pergi sekolah hahaha !

28 April 2011 !
Tak lupa juga birthday abang aku pada tarikh tersebut . Happy Belated Birthday Chuck ! Aku dah wish kau kann . Siap call kau lagi tapi kau tak answer sebab dah tidur . Aku call kau sebab aku dapat free call . My new number is using your IC . Tu yang dapat free call . Tapi aku tak call sape sape punnn sebab boyfriend punn takde HAHAHA . So phone tu senyap sunyi sepi je lah . Tunggu Alyna balik barulah berbunyi phone tu sebab dia text aku :) Kalau tak senyap je hahaha !

No comments:

Post a Comment