Thursday, December 23, 2010

Pengajaran

Yes today semua PMR candidates menggigil masuk ke sekolah masing masing takut akan keputusan yang harus kita miliki selepas kita penat berusaha. Hmm i'm going to school with Myrul dan ditemani juga abang kandung saya iaitu Aziq serta best friend saya iaitu Semut. Belum masuk sekolah dah menangis. Ya Allah takut sangat. Apa yang aku dapat? Air mata mengalir sepanjang aku berada di sekolah. Tanpa henti! Bila berjalan menuju ke kantin bersama Myrul. Semua pandang dan bertanya "berapa Qiela?" kenapa mereka bertanyakan sebegitu sedangkan mereka tidak nampak slip ditanganku atau ditangan Myrul. Apabila kedengaran suara yang menanyakan tentang result aku, air mata bertambah dan tidak boleh berhenti! Aku takut kawan. Takut nak ambil :( jalan jalan dikantin sambil menangis dan terserempak dengan Amanina serta Bazilah. Mereka menangis dalam pelukanku dan mengatakan aku dapat 5 je :( nina thats good for you. Aku bangga dengan kau. Bazilah mengatakan yang dia mendapat 4. Mereka menangis terdesak desak lagi menambahkan ketakutanku. Sambil menangis nina bertanya. "Qiela kau pindah kan?" bertanya sambil memeluk tubuhku ini. Nina thanks for the big hug. Appreciate sangat sangat dan aku akan merindui pelukkan kau. Walaupun kita tak pernah rapat tapi kau masih ingat aku sebagai kawan yang dah lama berkawan dengan kau. Hmm mereka pun berjalan balik ke rumah. Aku tidak memiliki slip aku lagi sedangkan semua kawan kawanku sudah mempunyainya. Myrul pujuk pujuk dan terus pujuk akhirnya aku give up! Sampai bila aku tak nak ambil slip tu? Mengambil slip dengan tangan yang menggigil disertai air mata. 2 jam kemudian baru aku tengok! I'm sad. Aku menangis tanpa henti. Walaupun takde failed tapi sedih kerana tidak memiliki A yang banyak. Jangan bertanyakan tentang resultku wahai kawan kawan. Aku mohon. Oleh itu, belajar lah daripada kesilapan. Hmm next year i'm gonna face my new life, new school, new house, new friends and everything is new. Kecuali Amirul Shukery! No one can replace him. So starting from now, i have study more smart!

3 comments:

  1. Salam qiela. Thnks fr everything eh. Kita penah kwn and aku akn ingt sape je yg penah jd kwn aku sampai bila-bila. I love you Qiela and i glad u've return to His path. aku pun mcm kau penah tersasar. mujur Dia masih sayangkan kita kan? aku tahu kau nak pindah. cuma satu pesan hambaNya yg pernah jadi sahabatmu ni. TERUSKAN PERJALANAN KAU SYG. TERUSKAN BERJALAN MENCARI SINAR-NYA. JANGAN TOLEH LAGI YE. PERCAYALAH SEMAKIN KAU INGIN MENDEKATI-NYA SEMAKIN DIA MUDAHKAN JALAN KAU. AKU BUKAN BERAMADAH KOSONG SYG. AKU BERCAKAP BERDASAR PENGALAMAN. JGN TOLEH LAGI. TERUSKAN DAN AKU PERCAYA KAU AKAN BERJAYA. MAY ALLAH ALWAYS WITH YOU AND BLESSING YOU. GOODLUCK IN YOUR UPCOMING LIFE. INGAT, JGN TOLEH LAGI. iloveyousayang. assalamualaikum :)

    ReplyDelete
  2. to mylovely nuna.....xkisah result kau bape2 pon janji kau terus usaha sampai berjaya....terkilan xdpt nk jumpe kau dan bg sesuatu utk kau sblm kau pindah sayang....kat inbox aku bg nanti....okay...last but not least....berdoa,solat,zikir,baca al-quran jgn sesekali lupe...jgn putus asa bile kau down..ingat DIA..sbb hanya DIA saje yg tau ape yg terbaik utk kite...DIA syg org yg kuat nie so kau kene kuat tau sayang....anything kalau miss aku atau free call okay...syg kau sgt2...sampai bile2

    ReplyDelete
  3. Thank you for all your supported Dear friends. I love you both! Yeah aku down sangat lepas apa yang aku dapat. Aku manusia yang cepat give up. Air mata aku tak pernah habis untuk result yang macam apa tu. Aku nak sangat kuat. Tapi aku tak boleh. Doakan semoga aku kuat untuk hadapi dugaan Allah. Don't forget me friends. Take care

    ReplyDelete